Wednesday, July 23, 2008

// Pasir dibumbung kereta




Terkejut + Kehairanan + Pelik + Lucu ? Itulah yang dapat disimpulkan kejadian yang berlaku pada hari ini. Sedang saya menulis buku rancangan pengajaran harian di bilik guru kira-kira jam 12.15 tengahari, saya dikejutkan dengan pemberitahuan oleh seorang warga kerja SK Kepala Batas mengenai kereta saya telah ditabur pasir pada bahagian bumbung oleh tidak diketahui siapa. Cuaca yang mendung dengan disulami hujan seakan memberi petanda kejadian yang tidak disangka akan berlaku. Selama ini saya biasa terdengar kejadian seperti mencalar kereta guru akibat daripada rasa tidak puas hati murid terhadap guru namun kejadian yang terjadi kepada saya pada hari ini membuatkan saya tertanya-tanya adakah terdapat murid yang tidak puas hati terhadap saya ?? Selama 4 minggu saya mengajar di sekolah ini tidak pernah pula saya menampar atau mengugut murid ? Itulah yang menjadi tanda tanya hingga saat jurnal ini ditulis.

No comments:

Post a Comment